結果は、明らかなような気がする。
老舗百貨店を“飲み込んだ”! “都市型イオンモール”の衝撃
イオン、JR岡山駅前に大型モール開業 356の専門店
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Ion is the 5th, was opened a flagship shopping mall in western Japan "Aeon Mall Okayama" (Okayama). The first time the company has opened before Terminal Station of ordinance-designated cities. Specialty stores, such as a total of 356 stores food sales floor of Takashimaya enters the nucleus tenant is set up the department. On the first day about 7300 people from before opening was crowded with shoppers from outside the sequence prefecture. I expect the visitors of year 2 million people.
Same mall was opened in the south of the old Hayashibara headquarters site JR Okayama Station. Sales floor area of about 92,000 square meters and second floor underground, above ground eight-story. Comprehensive super "ion" and food sales floor of Takashimaya "Food Maison" total 356 stores specializing in addition to including the local businesses 65 store nuclear tenants such as lined. City of university students, Yuki's Uchimura (20) said, "Many shops for young people, want around on many things look".
Such as TV stations and about 600-seat multipurpose hall I also includes other facilities product sales. It plans to cooperate with such co-promotion and a shopping district around the future. Motoya president Okada who attended the opening ceremony "We thoroughly close contact with the region, it will do for the region," he said.
I was followed by open intended for neighborhood residents from November 29. Number of visitors of 6 days until December 4 reached 430 005 thousand people. "Exceeds the number of visitors of the year 20 million people of goal if this pace" that (the company).
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イオンは5日、西日本の旗艦ショッピングモール「イオンモール岡山」(岡山市)を開業した。同社が政令都市のターミナル駅前に出店するのは初めて。核テナントに高島屋の食品売り場が入るなど計356店の専門店が売り場を構える。初日は開店前から約7300人が並び県内外からの買い物客でにぎわった。年間2千万人の来場を見込む。
同モールはJR岡山駅南の旧林原本社跡地に開業した。売り場面積は約9万2千平方メートル、地下2階、地上8階建て。総合スーパー「イオン」や高島屋の食品売り場「フードメゾン」などの核テナントのほか地元企業65店を含めた計356店の専門店が並ぶ。市内の大学生、内村優希さん(20)は「若者向けの店が多く、いろいろ見て回りたい」と話した。
テレビ局や約600席の多目的ホールといった物販以外の施設も備える。今後は周辺の商店街と共同販促などで連携する予定。開業式典に出席した岡田元也社長は「徹底的に地域に密着し、地域のために尽くす」と述べた。
11月29日から近隣住民を対象に先行オープンしていた。12月4日までの6日間の来場者数は43万5千人に達した。「このペースなら目標の年2千万人の来場者数を上回る」(同社)という。
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