2014年06月17日

岡山空港、着陸料増え初の黒字  (岡山空港への海外誘客強化へ)

岡山空港、着陸料増え初の黒字
//////
Okayama Airport, surplus for the first time increased landing fees

Okayama Prefecture, summarizes the (estimated value) fiscal 2012 budget Okayama Airport (Okayama city north district Nichioji). Plus of about 12 million yen from the fact that along with the such as the size of the aircraft, landing fees which is the pillar of revenue grew significantly. It was a surplus for the first time in fiscal 2009 since the province began publication.
Airport balance, published at the request of the country for achieving the transparency of management. Ken estimates that the amount of money for each item in the balance of payments along the country standard.
700 million ¥ 4,190,000 16.5% year on year, with 600 million 92,180,006 one thousand yen increased 0.2%, revenue of Okayama airport surplus of 12,000,004 one thousand yen deduction expenditures. I was greatly improved from overspending of about 86 million yen the previous year.
Of the revenue, landing fees is determined by the unit price and the weight of the aircraft is 600 million ¥ 11,600,000 15.1% increase. In addition to All Nippon Airways introduced the large machines in Sapporo and Tokyo-ray line, I grew by line of Tokyo Japan Airlines has increased one round trip in the fall of '11. Usage fee first parking (288 units) was 34,510,007 thousand yen.
Expenditures, 500 million 4,230,006 one thousand yen increase of 1.2% is maintained operating costs of airport facilities with the exception of the terminal building, personnel expenses and 100 million ¥ 28.1 million down 5.0%.
Prefecture Aviation Planning and Promotion Division are "landing fee revenue want connect the size of the aircraft and increase flights, and the development of new routes, encouraging the use of. Airport dew Shi growth" he said.
On the other hand, 12 fiscal balance Okaminami airfield Ken is managed by the (Okayama, Minami-ku, Urayasuminami Town) is spending excess of 100 million 78.46 million yen. Landing fee revenue is less for small aircraft only. The province plans to consider, such as ways of management methods, including privatization, and put together in 2002 during.
//////
岡山空港、着陸料増え初の黒字

岡山県は、岡山空港(岡山市北区日応寺)の2012年度収支(試算値)をまとめた。機体の大型化などに伴って、収入の柱となる着陸料が大幅に伸びたことから約1200万円のプラス。県が公表を始めた09年度以降で初めて黒字となった。
 空港収支は、運営の透明化を図る国の要請を受けて公表。国基準に沿って収支の項目ごとに県が金額を試算している。
 岡山空港の収入は前年度比16・5%増の7億419万円、支出は0・2%増の6億9218万6千円で、差し引き1200万4千円の黒字。前年度約8600万円の支出超過から大幅に改善した。
 収入のうち、機体の重さなどで単価が決まる着陸料は15・1%増の6億1160万円。全日本空輸が東京線と札幌線で大型機を導入したほか、11年秋から日本航空の東京線が1往復増えたことで伸びた。第1駐車場(288台)の利用料は3451万7千円だった。
 支出は、ターミナルビルを除く空港施設の維持運営費が1・2%増の5億423万6千円、人件費が5・0%減の1億2810万円など。
 県航空企画推進課は「着陸料収入は伸びしろがある。空港の利用を促すことで増便や機体の大型化、新規路線の開拓などにつなげたい」としている。
 一方、県が管理する岡南飛行場(岡山市南区浦安南町)の12年度収支は1億7846万円の支出超過。小型機専用のため着陸料収入が少ない。県は民営化を含めた運営方法の在り方などを検討、14年度中に取りまとめる方針だ。
//////
岡山空港への海外誘客強化へ
//////
Abroad strengthening to Okayama Airport

"Association to promote the skyline use" of (Okayama city north district Nichioji) Okayama Airport on the 4th, open the Council in the same city, strengthening from overseas (consisting of 220 companies and organizations such as the economy and organizations Okayama Prefecture) approved the 2014 business and the expansion of subsidies towards.
Seoul Shanghai line and the line of the airport, down more than 20% both 2001 users, such as the impact of foreign affairs. For this reason, I incorporate grant to travel overseas companies that use both routes, such as the PR business that target travel company in China and South Korea.
In the system to some aid in the renting fee, such as a pickup bus travel companies for the purpose of use up from neighboring prefecture, has organized a group tour, also business to plus the 50,000 yen maximum round-trip tour from Shikoku newly do.
About 40 people attended the Board of Directors. Okazaki Akira-ken Chamber of Commerce and Industry Association chairman of the President greeted with "you to help promote the use of well-known and to related parties".
Departure time of the last flight from Tokyo is based on the current situation faster than other airports and 19:40 both, the person in charge of Japan Airlines and All Nippon Airways flight to Tokyo line, to the same 9:30 (usage time of Okayama Airport I mentioned the issue of the extension). Italian wood Ryuta governor showed understanding "(time extension) should by all means to proceed" he said.
//////
岡山空港への海外誘客強化へ

岡山空港(岡山市北区日応寺)の「空路利用を促進する会」(岡山県や経済団体など220企業・団体で構成)は4日、同市内で理事会を開き、海外からの誘客強化に向けた助成制度の拡大など2014年度事業を承認した。
 同空港の上海線とソウル線は、外交問題の影響などで13年度利用者がともに20%以上ダウン。このため、両路線を使う海外の旅行会社への助成、中国や韓国で旅行会社を対象にしたPR事業などを盛り込んだ。
 近隣県からの利用アップを目的に、団体旅行を企画した旅行会社の送迎用バスなどの借り上げ料を一部助成する制度で、新たに四国からの往復ツアーに最大5万円を上乗せする事業も行う。
 理事会には約40人が出席。会長の岡崎彬県商工会議所連合会長は「関係先への周知と利用促進の協力をお願いしたい」とあいさつした。
 東京線を運航する全日本空輸と日本航空の担当者は、ともに東京発の最終便の出発時間が午後7時40分と他空港より早い現状を踏まえ、岡山空港の利用時間(同9時半まで)の延長を課題に挙げた。伊原木隆太知事は「(時間延長は)ぜひ進めていくべきだ」と理解を示した。
//////
この記事へのコメント
コメントを書く
コチラをクリックしてください
×

この広告は90日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。