2014年08月11日

路面電車の駅乗り入れで4検討案 岡山市、高架化や地下で接続も/イオン整備、歩道橋の架設本格化

路面電車の駅乗り入れで4検討案 岡山市、高架化や地下で接続も

どうなる? 岡山駅周辺がかわる! 路面電車の駅乗り入れ / イオン整備、歩道橋の架設本格化
//////
4 consider draft Okayama, also connected by underground and elevation of the station fly tram

The 8th, for the fly to JR Okayama Station East Exit Square tram running in the city center, Okayama showed consider proposals of four patterns. After hearing the opinions from other businesses and from academics, to narrow down to one proposed in 2014 during fiscal.

The elevation of from the front "plane fly" Tomah ▽ same potential to be stretching the line from a stop Okayama electric current, and connects the east and west walkway on the second floor of the station "elevated fly" 4 proposal, underground from the front stop ▽ same potential the dive in, be newly established Dentoma on land adjacent to the underground city "underground fly" not fly to the station square the ▽ tram, to enhance the convenience and connected by a pedestrian passage stop Okayama electricity and east-west walkway of the station "pedestrian deck installation ". I made ​​it clear at the first meeting research study group that was opened in the city of (Chair Abe Hiroshi Okayama Univ Vice President).

Investigation Study Group is organized in 11 people representatives of residents associations operators tram, bus, taxi, or local business community. Personnel such as police also participate as observers. "Impact on the surrounding traffic varies depending on the pattern., It is necessary to base the safety, consider a variety of perspectives, such as activation cost, convenience, whole town", including the landing and taxi "bus in the first meeting, opinion, such as "should continue to discuss with a view to the future of the entire station plaza came out.

14 fiscal year, the city opened two times after, the research study group. It plans to present a draft concrete, including the laying of track and route maintenance costs next time.

Anticipation of the opening of large-scale commercial facilities and Aeon Mall Okayama, which is scheduled for November in the same Ekinan, fly to Okayama Station East Exit Square streetcar, expressed their intention of study at a regular City Council in December last year Omori Masao mayor were. The policy package of Downtown Revitalization shown in the initial budget 2002, the city has incorporate the research and study of the fly.
//////
路面電車の駅乗り入れで4検討案 岡山市、高架化や地下で接続も

岡山市は8日、市中心部を走る路面電車のJR岡山駅東口広場への乗り入れについて、4パターンの検討案を示した。学識者や関係事業者らから意見を聴き、2014年度中に1案に絞り込む。

 4案は、現在の岡山駅前電停から路線を延伸させる「平面乗り入れ」▽同電停の手前から高架化し、駅2階の東西連絡通路と接続させる「高架乗り入れ」▽同電停手前から地下に潜り、地下街の隣接地に電停を新設する「地下乗り入れ」▽路面電車を駅広場に乗り入れず、駅の東西連絡通路と岡山駅前電停を歩行者専用通路で結んで利便性を高める「歩行者デッキ設置」。市内で開いた調査検討会(座長・阿部宏史岡山大副学長)の初会合で明らかにした。

 調査検討会は、路面電車、バス、タクシーの事業者、地元経済界や住民団体の代表ら11人で組織。県警などの担当者もオブザーバーとして参加している。初会合では「パターンによって周辺交通への影響が変わってくる。安全確保をベースに、費用、利便性、まちなかの活性化などさまざまな視点で考える必要がある」「バスやタクシーの乗り場を含め、駅広場全体の将来像を視野に議論していくべきだ」といった意見が出た。

 市は14年度、あと2回程度、調査検討会を開く。次回は整備費や軌道の敷設ルートを含む具体的な素案を提示する予定。

 路面電車の岡山駅東口広場への乗り入れは、同駅南で11月に予定される大型商業施設・イオンモール岡山の開業を見据え、大森雅夫市長が昨年12月の定例市議会で検討の意向を表明した。市は14年度当初予算で示した中心市街地活性化の政策パッケージに、乗り入れの調査・検討を盛り込んでいる。
///////
イオン整備、歩道橋の架設本格化
//////
Ion maintenance, erection earnest of footbridge

Towards the opening of large-scale commercial facilities and Aeon Mall Okayama, which is scheduled for November at JR Okayama Station south, erection construction of a pedestrian bridge that connects the east and west city hall muscle and the second floor the same mall earnest from 10 day and night. It is expected to bridge girder is applied to the road over to the 13th.
(Chiba City) is based on the road law distribution major ion mall that opened the same mall, and to develop with the permission of Okayama. After installing the bridge girder, (each 1 groups east and west) Elevator and stairs leading to the sidewalk of the city hall muscle, it may be provided escalator up dedicated (same), corridor attach the roof on top of the bridge girder so that the user does not rain I or building a. Scheduled for completion in early November.
Corridor part is about 50 meters long, footbridge about 6 meters above the ground, about 4 m road width. In addition to connecting to the second floor of ion Mall Okayama, can be up and down from the sidewalk of the city hall muscle on both sides.
City Hall muscle conducted a traffic regulation depending on the progress of construction. Few days, one side lane becomes fully closed to traffic to 5:30 ~ 10:30 pm next intermittently until the end of October, to pass only vehicle of southward in lane one to remain.
//////
イオン整備、歩道橋の架設本格化

JR岡山駅南で11月に予定される大型商業施設・イオンモール岡山の開業に向け、同モール2階と市役所筋東西を結ぶ歩道橋の架設工事が10日夜から本格化する。13日には道路上空に橋桁が架かる見通しだ。
 同モールを開設する流通大手イオンモール(千葉市)が道路法に基づき、岡山市の許可を得て整備する。橋桁を取り付けた後、市役所筋の歩道につながる階段やエレベーター(東西各1基)、上り専用のエスカレーター(同)を設けたり、利用者が雨にぬれないよう橋桁の上に屋根を取り付けて歩廊を造ったりする。11月上旬に完了の予定。
 歩道橋は歩廊部分が全長約50メートルで、地上約6メートル、道幅約4メートル。イオンモール岡山の2階に接続するほか、市役所筋両側の歩道から上り下りできる。
 市役所筋は工事の進み具合に応じて交通規制を実施。10月末まで断続的に数日、片側車線が午後10時半~翌午前5時半に全面通行止めとなり、残る一方の車線で南進の車両のみを通す。
//////
「岡山の街」を考える
岡山駅前商店街 木曜マルシェ  (イオンモール岡山の共存への模索  OHK、テレビせとうちのニュースに)

岡山駅前商店街「桃太郎市」( 毎月第2日曜 )

岡山駅前商店街で「桃太郎市」(震災移住者が食べ物など販売) =初の桃太郎市にぎわう 岡山駅前商店街

//////
この記事へのコメント
コメントを書く
コチラをクリックしてください
×

この広告は180日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。