2014年05月08日

岡山 山陽マルナカの挑戦 デジタルサイネージの情報発信でスーパーや放送局、通信など連携 !デジタルサイネージとは・・ (岡山の商店街に欲しいね!) 

デジタルサイネージの情報発信でスーパーや放送局、通信など連携   デジタルサイネージとは・・
(岡山の商店街に欲しいね!) 
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Cooperation and broadcasters super , such as communication in the information dissemination of digital signage

May 8 , regional consumption information distribution services using digital signage Sanyo Marunaka , Street Media , NTT West is a supermarket that ground Okayama Broadcasting Fuji TV series (OHK), Okayama Prefecture, the " OH! Marunaka TV" it has announced it will start from may 9 . In addition , Street Media , also announced that due to the start of this service , including funds of 200 million yen total energy investment environment , DBJ Capital , from SMBC and venture capital .

I promote " know-how and management technology of digital signage ," the " reliability of local information " that OHK terrestrial TV has , street media has cultivated , aimed at the creation of new life culture in Machinaka "Smart light Town Concept" the combination of NTT West "Network" , and to provide information delivery service for consumers in Sanyo Marunaka all 54 stores in Okayama area . The video and audio , community information for each store around the installation services and information products and digital signage in super , program of OHK, content to be delivered , he and local information . In Marunaka TV, and that in the field of consumption where there is pedestrian traffic of tens of thousands every day , anyone , easy to understand , and to provide information easy to use , and that aim to contribute to the revitalization of behavior and consumption of local .

In addition, the plans in order to achieve a more convenient , more fun shopping , and will continue to expand as well as services that have linked the smartphone and signage in the future . Then, it will promote the Omni channelized to achieve an environment that is allowed to cooperation with local information programs online supermarket or O2O, of OHK signage , you can buy items in the same way from anywhere according to the situation of the consumer .
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デジタルサイネージの情報発信でスーパーや放送局、通信など連携

フジテレビ系列の岡山放送(OHK)、岡山県を地盤とするスーパーマーケットである山陽マルナカ、ストリートメディア、NTT西日本は5月8日、デジタルサイネージを利用した地域消費情報配信サービス「OH!マルナカTV」を5月9日から開始すると発表した。また、ストリートメディアは、今回のサービス開始に伴い、環境エネルギー投資、DBJキャピタル、SMBCベンチャーキャピタルなどから総額2億円の資金を調達したことも発表した。

 地上波テレビのOHKが持つ「地域情報の信頼性」、ストリートメディアが培ってきた「デジタルサイネージの運営技術とノウハウ」、街なかにおける新しい生活文化の創造をめざした「スマート光タウン構想」を推進するNTT西日本の「ネットワーク」を組み合わせて、岡山県域の山陽マルナカ全54店舗において消費者向けの情報配信サービスを提供する。配信するコンテンツは、動画や音声により、スーパー内の商品やサービス情報、デジタルサイネージを設置した各店舗周辺のコミュニティ情報、OHKの番組、地域情報などだ。マルナカTVでは、毎日数万人規模の人通りがある消費の現場で、誰でも、わかりやすく、使い勝手のよい情報を提供することで、地域の消費や行動の活性化に貢献することを目指すという。

 さらに、より楽しく、より便利な買い物を実現するために、今後はサイネージとスマートフォンを連動させたサービスなども展開していく予定だ。そして、サイネージをO2Oやネットスーパー、OHKの地域情報番組と連携させて、消費者の状況に応じてどこからでも同じように商品を購入できる環境を実現するオムニチャネル化を推進していく。
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Digital Signage : The ( British Digital Signage = digital signage ) , it is an advertising medium that displays images or information by such as a projector or flat display with the help of digital technology to communicate with the display .
That the reception is possible at any time the display content in digital communications, such as a moving display to switch the display content in seconds if necessary by holding the display a lot of information in the built-in storage device , to deploy a variety of video advertising I could .


Advantage
And , rather than passing a same ad in an unspecified number as TV CM, to set the audience target that takes into account the regional characteristics of the site , advertising messages that focus on that particular layer can be outgoing .
Operation real time is possible using a communication network , the distribution and changes may be needed ad what is displayed . Therefore, the gaze of the audience increases for up-to-date information can be provided. In addition , information such as the delivery of real-time campaign in line with the geographic region is possible.
Time of replacement of printed material such as roll- screen posters and billboards is not applied .
In order to be able to display video , attention of the audience increases .
To multiple advertisers , I can peddle in seconds advertising display frame display in a single machine .
It is possible to develop as well as the use of the illumination and video wall .
In view of the above , compared with the video display ( on a small screen relatively ) only played repeatedly roll screen sign of just switching the same still image posters and conventional paper , the same motion video , advertising excellent effect but I can be expected .

Installation site
The location , on a wall of the building , department stores , supermarkets, banks, hotels , movie theaters , amusement spot ( pachinko parlor ) , hospitals , airports , stations , and museums , and the like . It has been established as a general system already in Europe and the United States , can be found here and there everywhere in the city . In addition , the range is not limited to only public , its application range is expanding as a digital bulletin board in the office of the company from the campus Information highway SA, university .
In the example of Japan , there are a huge street vision of four facing the scramble crossing in Shibuya , the train channel in the car of JR East Yamanote Line , etc. .

Use in other than advertising
It is used as promotional tools and advertising of commercial applications primarily , guidance and counseling tool hotel concierge like ( usher ) , guide plate at the airport or train station , a communication tool within a company or school , in the local community use is possible even as .

Digital Signage recent
In addition to the digital signage function of conventional , and the AR process in real-time HD camera footage , by the face recognition technology , to decide, on the fly, age and gender , to generate an instant video that matches the viewer . Digital signage which can display the items suitable for viewers has increased .

Use of new technology in the future
Not the flat-screen TV , likely to be a testing ground for new technology is high. Device which emits a scent that matches the video and stereoscopic video technology contrived to change the display content are detected by image recognition the number and presence or absence of a viewer , and coordination information of the mobile phone is planned . Since it is an advertisement , has the advantage of catching it only if there is a novelty in the art . You are selling 4,000 units a year towards the global market of 3D display products in the U.S. NewSight Corporation.

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デジタル・サイネージ(英: Digital Signage=電子看板)とは、表示と通信にデジタル技術を活用して平面ディスプレイやプロジェクタなどによって映像や情報を表示する広告媒体である。
デジタル通信で表示内容をいつでも受信が可能で、内蔵記憶装置に多数の表示情報を保持することで必要ならば秒単位で表示内容を切り替えたり動画表示を行うなど、多様な映像広告を展開することができる。


利点
テレビCMのように不特定多数に同じ広告を流すのではなく、設置場所の地域性を考慮した視聴者ターゲットの設定を行い、その特定層に焦点を絞った広告メッセージが発信できる。
通信ネットワークを使ってリアルタイムな操作が可能で、表示される広告内容を随時配信・変更が可能である。したがって、最新情報が提供できるため視聴者の注視度が高まる。また、設置地域に即したリアルタイムなキャンペーンなどの情報配信が可能となる。
ポスターやロール・スクリーン看板のような印刷物の取替えの手間がかからない。
動画が表示できるために、視聴者の注目度が高まる。
1台の表示機でも複数の広告主に対して、広告表示枠を秒単位で切り売りできる。
ビデオ・ウォールやイルミネーションとしての使い方にも発展させることができる。
上記の点で、従来の紙のポスターや同じ静止画を切り替えるだけのロール・スクリーン看板、同じ動画映像を(比較的小さな画面で)繰り返し再生するだけのビデオ・ディスプレイと比べて、優れた広告効果が期待できる。

設置場所
設置場所としては、ビルの壁面、デパート、スーパー、銀行、ホテル、映画館、アミューズメントスポット(パチンコ屋)、病院、空港、駅、美術館などがあげられる。 欧米では既に一般的なシステムとして成立しており、街の至るところで散見できる。また、その範囲は公共だけにとどまらず、高速道路SA、大学のキャンパス・インフォメーションから企業のオフィスにおけるデジタル掲示板としてその活用範囲は拡大している。
日本国内の例では、渋谷のスクランブル交差点に面した4つの巨大な街頭ビジョンや、JR東日本山手線等の車内のトレインチャンネルがある。

広告以外での利用
主に商業用途の広告や販促ツールとして使われているが、ホテルのコンシェルジェ(案内係)のような案内・相談ツール、駅や空港での案内板、学校や会社内、地域共同体でのコミュニケーションツールとしても使用が可能である。

最近のデジタルサイネージ
従来のデジタルサイネージ機能に加え、HDカメラ映像をリアルタイムでAR処理をし、顔認識技術により、性別や年齢を瞬時に判断、見る人に合った映像を瞬時に生成。視聴者に最適なアイテムを表示させることが可能なデジタルサイネージが増えてきている。

今後の新技術の利用
薄型テレビには無い、新たな技術の実験場となる可能性が高い。立体映像技術や映像に合わせた香りを放つ装置、視聴者の有無や人数を画像認識により感知して表示内容を変える工夫、携帯電話との情報の連携などが計画されている。広告であるため、技術に新奇性があればそれだけで人目を引くという利点がある。米NewSight社では3D表示の製品を世界市場へ向けて年間4,000台販売している。

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posted by 岡山パワーズ(okayama_powers)  at 23:04
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